onsdag 14 juni 2017

Gouache – så som jag tänker att det ska se ut…

lillen

Typ Benji Davies utseende på min bild. Jag tycker Benji Davies är en väldigt bra illustratör. Han använder digitala penslar och målar så att det ser ut som gouache. Jag ska försöka få till nåt som liknar hans stil, fast min egen så klart. Når jag en gång i tiden gick på Konstindustriskolan i Göteborg, men också på Konstfack i Stockholm, använde vi mycket gouache. Sen blev det akryl för hela slanten. Men med alla vackra barnböcker gjorda i gouache, riktig eller digital, vill jag försöka återerövra detta medium. Som jag, ärligt talat, aldrig riktigt varit vän med. Men som jag gillar utseendet på. Så jag ger det en chans. På papper eller eller i datorn…

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Mer Titti

Jag gör fortsatta försök med min lilla tjej som jag kallar Titti. Jag försöker få fram en helfigur med de proportioner som passar den ålder ...