onsdag 15 februari 2017

Pennstreck

Pennstreck, så heter min nya blogg om mina bilder, mina illustrationer, mina berättelser med bild och text. Det är inte så länge sedan jag skaffade en ny blogg-tjänst; WordPress, vilken jag aldrig trivdes med. Jag hade den på ett webhotell men jag flyttar allt över till Blogger igen. Det var där jag började blogga för många år sen. Min blogg hette då Penna och Pensel och hade en hel del följare. När jag flyttade till WordPress följde ingen av mina följare med, verkade det. Inga kommentarer, inga kontakter, inga läsare på WordPress … det var helt meningslöst att ha den bloggen. Så, jag skippar det gamla namnet (pennaochpensel.se) och ger mig ett helt nytt namn: Pennstreck. Jag börjar om från början.  Det nya namnet berättar en del om vad jag gillar att hålla på med, nämligen att teckna. Jag tecknar traditionellt med penna på papper eller med digitala verktyg. Jag använder blyerts / grafit, kol, färgpenna, tusch, krita… ibland vattenfärg eller gouache… bara det blir en bild av det. Åtminstone ett pennstreck.

hsib


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Lavering och pennteckning med Rotring

När jag studerade på Konstindustriskolan i mitten och slutet av 1960-talet, köpte jag flera Rotring pennor, t.ex. dom som kallas Rapidograph...